Työhyvinvointia ja tuottavuutta pienyritykselle

Miten yrittäjänä voisit hallita ja rakentaa omaa työhyvinvointia? Miten etenkin pienyritykset voivat toimia yhdessä työhyvinvoinnin edistämiseksi?

Hankkeessa kehitettiin ja toteutettiin pienyritysten 24/7 -työhyvinvointiohjelmaa, jossa yrittäjät:

  • saivat tietoa työhyvinvointiin vaikuttavista tekijöistä ja itsesi johtamisesta
  • pääsivät kokeilemaan työhyvinvointia tukevia terveysteknologiasovelluksia
  • saivat yksilöllistä ohjausta ja sopivia kehittämisehdotuksia työssä jaksamiseen
  • tapasivat muita mikroyrittäjiä

Toteutuksesta vastasi LAMKin sosiaali- ja terveysala. Ryhmiä käynnistettiin noin puolivuosittain: syyskuussa 2015, tammikuussa 2016, syksyllä 2016  ja keväällä 2017 (Yrittäjän työhyvinvointiohjelma kevät 2017.pdf).

Valmis toimintamallin kuvaus (pdf)

Kysy lisää: marja.kiijarvi-pihkala @lamk.fi 

Tarvekartoituksia ja opiskelijaprojekteja liiketoiminnan tueksi

Hankkeessa kartoitetaan yritysten tarpeita tuottavuuden, kannattavuuden ja työhyvinvoinnin edistämiseksi. Tarpeiden pohjalta toteutetaan ohjattuja opiskelijaprojekteja, jotka tarjoavat tilanteeseen ensiapua. Hanketuella projektit voidaan tarjota edullisesti (á 200 €), jolloin pienyrittäjällekin on matala kynnys lähteä mukaan.

Esimerkkejä toteutetuista projekteista:

  • facebook-sivut ja käyttöohjeistus
  • viestintäsuunnitelma
  • uuden tuotteen liiketoimintamalli
  • laadunhallintajärjestelmä
  • kansainvälistymissuunnitelma

Toimintamallin kuvaus (pdf)

Lisätiedot:

Kanta-Hämeessä Marjo Vaalgamaa etunimi.sukunimi@hamk.fi

WP_20160906_010b
FacebookTwitterGoogle+LinkedInWhatsAppJaa tämä sivu

Hankkeessa mukana

untitled
Powered by Neloskerros.
Copyrights © Hyvän työelämän ääni.